DEBAT ASINCA – CERCLE INFRAESTRUCTURES

Els partits parlamentaris catalans van fer públiques les seves propostes electorals al debat sobre infraestructures
El debat amb representants de les forces polítiques parlamentàries, que es va celebrar a l’Escola de Camins de Barcelona, per iniciativa del Cercle d’Infraestructures i l’Assocació d’Enginyeries (ASINCA) va ser un èxit de convocatòria i de continguts. L’objectiu de l’acte, que es va fer el dijous 4 de novembre, tenia per objectiu conèixer les principals propostes dels partits parlamentaris en l’àmbit de les grans infraestructures i el medi ambient davant de la convocatòria d’eleccions al Parlament de Catalunya, el proper 28 d’aquest mateix mes.
L’acte va començar amb la benvinguda a càrrec del director de l’Escola de Camins, Antonio Huerta; el vicepresident del Cercle d’Infraestructures Modest Batlle; i el president d’ASINCA, Josep Narcís Arderiu, el qual va explicar quin seria el funcionament del debat. Els polítics assistents van ser Jordi Cañas, de Ciutadans; Salvador Milà, d’IC; Josep Llobet, del PP; Pere Vigo, d’ERC; Roberto Labandera, del PSC i Felip Puig, de CiU. El moderador va ser el conegut periodista televisiu, Josep Puigbó.
Els principals temes que es van tractar van ser els referents a infraestructures vidries, ferroviàries; portuàries i aeroportuàries. També sobre aspectes energètics, residus i recursos hídrics.
Entre els temes concrets que van generar més debat hi van haver el referent al quart cinturó, al voltant del qual, les dues grans formacions, CiU i PSC, van mostrar-se favorables a fer-lo realitat. El partit que es va manifestar més en contra de l’actual projecte va ser IC, que va proposar reduir aquesta gran cinturó a una ronda, una carretera que es considera més sostenible. L’aeroport d’El Prat, com gestionar-lo, va posar de relleu les diferències entre els partits, encara que tots van estar d’acord en fer créixer el paper d’aquesta infraestructura com a punt de connexió de vols de carácter internacional.
Quan al transport ferroviari, Felip Puig, va dir que s’hauria de renunciar a ‘somnis poc reals’ com l’eix transversal ferroviari, un projecte que ha presentat en aquest mandat l’actual govern de Catalunya. Sobre la necessitat de garantir el subministrament de l’aigua, el representat de CiU es va manifestar obertament a favor del transvasament del Roina.

Pel que fa a l’energia, hi van haver posicionaments substancialment diferenciats, encara que un dels punts comuns és l’interès per les energies renovables, tot i que l’actual conjuntura econòmica fa molt complicat poder-les potenciar perquè comporten una despesa afegida per a l’administració de l’estat. En l’àmbit dels residus hi van haver postures disposades a avalar la incineració, ja que tècnicament s’ha avançat molt i l’actual sistema de triatge és especialment car.

 

Debat

 

Debat